SERP چیست ؟ آنچه باید درباره صفحه نتایج جستجوی گوگل بدانید فرادرس مجله  googlefirebase
انتشار: خرداد 18، 1401
بروزرسانی: 19 آذر 1404

SERP چیست ؟ آنچه باید درباره صفحه نتایج جستجوی گوگل بدانید فرادرس مجله googlefirebase

SERP چیست ؟ آنچه باید درباره صفحه نتایج جستجوی گوگل بدانید فرادرس مجله googlefirebase

کسب نتایج ارگانیک زمانبر است اما در صورتی که به درستی انجام شود سبب افزایش ترافیک وبسایت در طولانی مدت می شود. SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است و به نتایجی اشاره دارد که پس از تایپ یک پرس و جو در گوگل، روی صفحه نمایش نشان داده می شود. SERP در واقع فرآیندی است که با توجه به کلمه کلیدی، وب سایت های مختلف را طبق معیار هایی مورد بررسی قرار می دهد و آن ها را رتبه بندی می کند. نتایج جستجو اغلب انواع مختلفی از محتوا را ارائه می دهند، مانند تبلیغات پولی، متن، تصاویر یا ویدیو ها. محتوایی که توسط گوگل نشان داده می شود، به ترتیب صفحاتی هستند که گوگل معتقد است با توجه به پرسش کاربر بهترین پاسخ را در بر دارند. SERP فرصتی برای شماست تا به کاربر نشان دهید که سایت شما با ارزش و دارای توضیحات جذاب و مفید است.

  • زمانی که نوشتن محتوای وبلاگ به پایان رسید، باید آن را به خوبی سازماندهی کنید.
  • برای همین اگر شما به محتواهای بهینه شده دقت کنید خواهید دید که کلمات اصلی یا کلیدی مرتبط با عنوان متن در آن ها گنجانده شده است.
  • برای استفاده از این ویژگی باید روی داده های ساختار یافته سایت کار کنید.
  • در صورتی که نیاز به خدمات سئو محتوا یا به صورت کلی تر سئو داخلی سایت دارید، می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.
  • به عبارت دیگر می بایست بفهمید که کاربران از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما چه قصدی داشته و به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

این کار به موتورهای جستجو کمک میکنه تا نتایج غنی تری رو در صفحات نتایج جستجو (SERP) برگردونن و حتی ممکنه نرخ کلیک روی سایت شما رو هم بهبود ببخشه. تحقیقات کلمات کلیدی رو انجام بده تا به خودت جهت بدی که چطور وب سایتت رو برای رتبه بندی بالاتر و دیده شدن بیشتر توسط جستجو کننده ها بهینه سازی کنی. نیازهای مشتری رو شناسایی کن و محتوایی رو ایجاد کن که راه حلی برای خواسته یا مشکل اونها باشه. «نرخ کلیک» (Click Through Rate | CTR) طبیعی یا ارگانیک از تقسیم کردن تعداد کلیک ها بر دفعات نمایش وب سایت به دست می آید. رتبه بندی و جایگاه وب سایت درSERP بیشترین تأثیر را روی نرخ کلیک در سئو می گذارد.

نمونه کارهای سئو

مثلاً نام کالا را به صورتی که غالب مخاطبان جستجو می کنند در سایت درج کنید و یا اگر مخاطبان شما در باره کالری کالای خوراکی حساس هستند این اطلاعات را در سایت درج کنید. شما باید موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب نمایید که همگی سرچ بالایی دارند و کاربران به مطالعه این موارد نیاز دارند. تا اینجای کار اصول کلی یک محتوای خوب را با یکدیگر فراگرفتیم؛ اما نکته ای که باید همیشه به آن توجه کنید این است که یک محتوای خوب بدون رعایت اصول سئو جایگاه خوبی در گوگل نمی تواند پیدا کند. احتمالا شما با خواندن این جمله یاد آن سخن معروف میفتید که می گویند محتوارا برای کاربر باید نوشت. ما نیز با این جمله موافق هستیم ولی با پرداختن به مواردی که در ادامه صحبت می کنیم، متوجه خواهید شد که بدون رعایت اصول سئو در واقع محتوای شما ناقص است.

درآمد محتوا نویسی

با تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه گیری برای محتوا، می توانید از KPI ها برای اندازه گیری پیشرفت خود بهره بگیرید. برای مثال، هدف خود را افزایش تعداد بازدیدها یا کاهش نرخ پرش قرار دهید و با بررسی نتایج، بهبودهای لازم را اعمال کنید. بازخوردهای مخاطبان یکی از منابع ارزشمند برای ارزیابی عملکرد محتوا هستند. بررسی نظرات و پیشنهاد های مخاطبان به شما کمک می کند تا نیازها و انتظارات آن ها را بهتر درک کنید و محتوای خود را بر اساس آن ها بهبود دهید.

پست های وبلاگ

گوگل ادز Google Ads در serp، معمولاً در بالا یا پایین صفحه ظاهر می شود. اینکه چطور می توان به بالای serp رسید بستگی به میزان رقابت در کلمات کلیدی جهت پیشنهاد قیمت برای هر کلیک و ساختار مناسب سایت دارد. در صفحه serp علاوه بر نتایج جستجوی طبیعی و ارگانیک، بخش های دیگری نیز قابل مشاهده است. در ادامه در این مقاله می خواهیم نگاه کاملی به معنی serp، ویژگی ها و بخش های مختلف آن، داشته باشیم.