سئو منفی چیست؟ + 3 راهکار مقابله با سئو منفی googlefirebase
انتشار: بهمن 27، 1402
بروزرسانی: 19 آذر 1404

سئو منفی چیست؟ + 3 راهکار مقابله با سئو منفی googlefirebase

سئو منفی چیست؟ + 3 راهکار مقابله با سئو منفی googlefirebase

گوگل در تشخیص اینکه چه لینک هایی را خودتان ایجاد کرده اید و یا لینک های مضری که دیگران برای شما ایجاد کرده اند بسیار خوب عمل می کند. بنابراین تخریب سایتی که محتوا و پروفایل بک لینک ضعیفی دارد ساده تر است. در این حالت گوگل اعتبار چندانی برای یک سایت قائل نیست و وجود چنین لینک هایی مانند ریختن سوخت بیشتر در آتش است. به این دلیل که ممکن است بک لینک هایی به سایت شما ایجاد شده باشد که فیلترینگ گوگل آنها را اسپم تقلی کند.

  • شاید بعضی با این حرف من مخالف باشند اما تمرکز من بر روی این موضوع است که فقط صفحه های با ارزش را ایندکس و رتبه بندی کنیم و مجموعه ای را ایجاد کنیم که به ندرت صفحه ها را تگ، آرشیو و دسته بندی می کند.
  • زیرا ممکن است بسیار ناگهانی زحمات تان برای کسب رتبه فعلی به هدر رود.
  • URL ها به ما کمک می کنند تا یک وبسایت جعلی را نسبت به یک وبسایت واقعی تشخیص دهیم، به ما کمک می کنند تا تکنولوژی های زیر لایه ای مورد استفاده در یک وبسایت، ساختار سایت و بسیاری دیگر از موضوعات را درک کنیم.
  • ضمنا رقبا برای اینکه نتیجه دلخواهشان را بدست آورند طی بازه زمانی کوتاهی، تعداد زیادی لینک مخرب را برای صفحات لندینگ و مهم سایت شما ایجاد می کنند که خود موجب حساس شدن گوگل نسبت به سایت شما می شود.

درک این نکته مهم است که موتورهای جستجو با تبادل لینک های زیاد مشکل دارند. تعداد انگشت شماری از این بک لینک ها نباید ضرری داشته باشند، اما وقتی بیش از حد به دست می آیند، تبادل لینک می تواند برای سئو مضر باشد. خراب شدن بسیاری از لینک های یک وب سایت در مدت زمان طولانی غیر طبیعی نیست. چند لینک شکسته آسیب زیادی به رتبه شما وارد نمی کند، اما اگر یک وب سایت درصد زیادی از لینک های خود را از دست بدهد، می تواند بر سئو تاثیر منفی بگذارد. لینک های خارجی و داخلی هر دو می توانند رتبه بندی جستجو را در صورت شکستگی کاهش دهند، بنابراین ایده خوبی است که هر دو را پیگیری کنید.

حملۀ بدافزاری به سایت

وقتی آنها بهتر نمی دانند ، ممکن است یک رقیب ناامید سعی کند سایت شما را به طور کلی خراب کند. این ترفند SEO کلاه سیاه با خزیدن شدید سایت و در نتیجه ایجاد بارهای سنگین سرور به دست می آید. و اگر چند بار اتفاق بیفتد ، ممکن است اعتبار موتورهای جستجو را از دست بدهید. از همان روز اول ، Google تمام تلاش خود را برای شناسایی پیوندهای غیر طبیعی هنگام ارزیابی قدرت صفحه وب انجام داد. در ابتدا ، پیوندهای ناخواسته به سادگی نادیده گرفته می شدند و سئو SEO ها با ایجاد و خرید هزاران (گاه میلیون ها) بک لینک از این سیستم استفاده کردند. کسانی که در این آزمون موفق شده بودند به رتبه بندی سایت کمک می کردند ، و کسانی که … بدون سادگی به سایت نرسیدند.

انواع روش های سئو منفی

در این مورد شما وظیفه دارید تا فعالیت های خود را به شدت بهبود دهید. بر اساس آمارهایی که برای بررسی میزان استفاده از تکنیک های سئو منفی صورت گرفته اند، بیشتر افراد در شناسایی این دسته از تکنیک ها، اشتباه می کنند. در این روش ممکن است، رقبا شما برای کاستن از اعتبار تان در دید کاربران دست به ساختن پروفایل جعلی برای Share کردن نظرات منفی و مخرب بزنند. خوشبختانه تشخیص این نوع بک لینک ها کار چندان سختی نیست و می توان آن را به کمک ابزارهای مختلف سئو شناسایی و برطرف کرد.

این کار نسبت به زمینه کاری رایج خودم یعنی بازاریابی با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) و کمک به سرمایه گذاران خطرپذیر (VC ها) و شرکت های سرپرست آن ها (شرکت های پورتفولیو)، کاملا متفاوت می باشد. امیدواریم که با استفاده از این مطلب، توانسته باشید به خوبی درک کنید که سئوی منفی چیست و به چه دلایلی اتفاق می افتد. اگر به خوبی ماهیت این مفهوم را درک کرده باشید، مطمئنا استفاده از تکنیک های مقابله با آن، کار دشواری برای شما نخواهد بود. گوگل از تمامی وبمسترها این انتظار را دارد که از وب سایت های مقصد، درخواست حذف لینک های بی ارزش را کنند. در این زمینه کافی است از طریق ایمیل، درخواست خود را به صاحب وب سایتی که به شما لینک داده است، بیان کنید و از او بخواهید تا لینک مورد نظر را حذف کند.