بروزرسانی: 19 آذر 1404
سئو منفی یا Negative seo چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد نبض بلاگ googlefirebase
سئو منفی یا Negative seo چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد نبض بلاگ googlefirebase
بنابراین معمولا ایجاد چنین لینک هایی برای رقبا هزینه بر خواهد بود و حتی شانس اینکه رتبه شما را بهبود ببخشد بیشتر از این است که باعث تنزل رتبه شما شود. این ترفند ممکن است برای تخریب اعتبار یک سایت و یا یک برند استفاده شود که در نتیجه باعث کاهش ترافیک سایت نیز خواهد شد. ما واقعاً سخت کار می کنیم تا مانع ایجاد این مشکلات در این موارد شویم. ما سخت روی الگوریتم های خود کار می کنیم تا سعی کنیم این نوع مشکلات را تشخیص دهیم و آنها را زودتر از موعد حل کنیم. آنها تصدیق می کنند که حملات منفی سئو رخ می دهد ، البته نه چندان زیاد.
- این موجب می شود اعتبار سایت شما لطمه ببیند و از مخاطبانتان بازخوردهای منفی بگیرید.
- پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این شرایط مقاله در مورد همه چیز اشتباه میکنیم را مطالعه کنید.
- گوگل از تمامی وبمسترها این انتظار را دارد که از وب سایت های مقصد، درخواست حذف لینک های بی ارزش را کنند.
- از طرفی استفاده از بک لینک هایی که از سایت های نامطلوب یا حتی سایت هایی که هیچ ارتباط واضحی با محتوای لینک شده ندارند، می تواند نتیجه عکس داشته باشد.
- احتمالا می دانید که گوگل تا چه اندازه بر تولید محتوای باکیفیت و غیر کپی تاکید دارد و الگوریتم های گوگل در برخورد با سایت هایی که از محتوای دیگر سایت ها کپی می کنند تا چه اندازه سخت گیرانه عمل می کند.
- امروز می خواهیم اولین قسمت از سری شش قسمتی مرتبط با سئو منفی را شروع کنیم.
این موجب می شود اعتبار سایت شما لطمه ببیند و از مخاطبانتان بازخوردهای منفی بگیرید. احتمالا حدس می زنید اگر سایتتان هک شود، چه آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد می شود. آن ها می توانند با تغییر محتوای صفحات وب سایت شما اعتبار سایت یا امنیت کاربرانتان را به خطر بیندازند.
تاثیر سئو منفی بر سایت
در ادامه، به 5 مورد از رایج ترین استراتژی های سئو منفی اشاره می کنم و راهکارهایی را برای مقابله با هر کدام معرفی می کنم. محتوای شما چقدر منحصر به فرد است؟ ابزار ارزیابی سرقت ادبی (Plagiarism tool) مختلفی وجود دارد اما Copyscape کامل ترین و محبوب ترین ابزار در زمینه بررسی کپی بودن مقاله می باشد. اگر شما به گزارش های وب سایت خودتان دسترسی داشته باشید و بتوانید آن ها را تجزیه کنید، قطعا بسیاری از مشکل سایت خودتان را می توانید حل کنید. شاید اول شما تمایل داشته باشید که فرض کنید کسی تلاش دارد به شما آسیب بزند، در حالی که شاید یک اتفاق ساده و تصادفی افتاده باشد. مثلا ممکن است شما با طراحی سایت خودتان مانع ایندکس شدن مطالب خودتان شوید، ممکن است مسیر های ضروری لینک های خودتان را در robots.txt از دسترس خزنده ها خارج کرده باشید و یا از پلاگین های خراب وردپرس استفاده کرده باشید.
رتبه دهی به سایت برای کلمات کلیدی نا مرتبط
گوگل حالا معمولاً لینک های نامناسب را فقط نادیده می گیره و مجازات و تنبیه وب سایت ها رو به این خاطر لغو کرده. از طرفی حتی خود کاربرا هم می تونن همه لینک ها و بک لینک های نامناسب رو که به وب سایتشون نسبت داده شده رو، رد کنندو این خیلی خوبه. در گذشته سئو منفی ممکن بود به صورت هایجک کردن سایت با نمایش بنرهای تبلیغاتی به سایت شما صدمه بزند. مدل های پیچیده ای از حملات سئو منفی وجود دارد که در آن بک لینک های بی کیفیت ولی مشروعی برای سایت شما ایجاد می شود. البته که سازماندهی این کمپین ها خیلی پر هزینه و دشوار است و کمتر کسی این کار را انجام می دهد.
در هر گزارش اطلاعات دقیقی از نوع نفوذ و آدرس صفحات مخرب در اختیار شما قرار می گیرد. پس از رفع ایرادات سایت می توانید با استفاده از دکمه Request a Review درخواست بررسی مجدد را برای گوگل ارسال نمایید. اگر سرور شما ابزارهای لازم برای جلوگیری از این حملات را نداشته باشد به راحتی می توان با ارسال بازدید یا درخواست های زیاد منابع CPU و RAM آن را اشغال کرده و دسترسی کاربران به سایت را مسدود کرد.