بروزرسانی: 19 آذر 1404
سئو منفی چیست؟ چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ مه ویژن googlefirebase
سئو منفی چیست؟ چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ مه ویژن googlefirebase
به هر حال در بسیاری از موارد، شاهد خرید لینک توسط وبمسترهای مختلف هستیم. آن ها این کار را به این دلیل انجام می دهند تا رنک صفحات خود را ارتقا دهند و نکته ای که وجود دارد این است که از عواقب خرید لینک آگاه نیستند. با این حال ممکن است که وجود این لینک ها موجب نارضایتی شما بشود یا اینکه تصور کنید که این موارد در آینده سبب آسیب رسیدن به وب سایت شما می شوند.
- سپس\xa0 هر محتوایی که شما بر روی سایت قرار می دهید، مهاجم در چند ثانیه آن محتوا را بر روی یک هاست پارازیتیک (انگلی) قرار می دهد.
- یکی از اقدامات سئو منفی می تواند کپی کردن محتوای سایت مبدا (قبل از ایندکس شدن آن و به محض انتشار در سایت) و انتشار آن در سایت های دیگر باشد.
- هر چند این روش به طور مستقیم بر روی سئوی سایت شما اثر نمی گذارد اما اعتبارتان را دستخوش تغییر می کند و در نهایت مشکلات زیادی برایتان به وجود می آورد.
- خوشبختانه، وقتی که شما رفع مشکل هک را به گوگل گزارش می کنید، گوگل نسبت به آن واکنش مناسب نشان می دهد و معمولا، جریمه انجام شده را لغو می کند.
- با این حال، برای استفاده از این ابزارها، کاربران باید آنها را به صورت دستی تنظیم کنند.
همچنین می توانید با ابزارهایی مثل moz یا SEO SpyGlass میزان Penalty Risk یا اسپم اسکور سایت ها را بررسی کنید. این فرآیند، یعنی ارسال درخواست بازبینی مجدد دوبار از طریق وبمستر این سایت ارسال شد تا این جریمه برداشته شد. البته این فرآیند یکسال به طول انجامید و این جریمه در آگوست سال ۲۰۱۹ حذف شد. یعنی باید خودتان وقت بگذارید و هر لینک را بررسی کنید تا مطمئن شوید اسپم نباشد. بنابراین نباید خیلی سریع و قبل از بررسی های لازم در مورد علت تنزل رتبه سایت خود نتیجه گیری کنید. در این مقاله به رایج ترین تاکتیک هایی که در Negative Seo استفاده می شود اشاره خواهیم کرد.
جلوگیری از هک شدن سایت
از آنجا که بک لینک و هدایت مجدد رایج ترین خط حمله توسط اسپمرها است، آگاهی از نمایه لینک لینک سایت می تواند بسیاری از تهدیدها را قبل از شروع متوقف کند. ابزارهای زیادی برای کمک به این مسئله در دسترس است – موارد زیادی که در این مقاله ذکر نشده است – اما کاربران باید ابزارهایی را در نظر بگیرند که در صورت از دست دادن یا از دست دادن بک لینک، می تواند به آنها هشدار دهد. انجام بررسی های دستی از مشخصات بک لینک یکی دیگر از اقدامات عالی است. یکی دیگر از تکنیک های سئو منفی، از بین بردن بک لینک های با ارزش شما است.
سئوی منفی چیست؟
در سایت هایی مانند Fiverr که مخصوص فریلنسرهاست، این روش، کارجویان زیادی دارد. در واقع سئو منفی رواج زیادی ندارد و در صورتی که جایگاه شما حتی به صورت ناگهانی دچار افت سئو شود، باز هم بهتر است بررسی سایر عوامل را در اولویت قرار دهید. در صورتی که سایت شما از جمله سایت های بسیار موفق در سئو باشد و رقبا نتوانند جایگاه شما را در موتور جستجو گوگل بدست آورند و اقدامات شما برای حفظ جایگاهتان موفق باشد، رقبا چاره ای جز ایجاد سئو منفی برای کسب جایگاه شما ندارند.
روش تشخیص و جلوگیری از سئو منفی
یکی از کارهایی که برای جلوگیری از این بروز چنین مشکلاتی باید بکنید، این است که از طرف قرارداد خود بخواهید تا روش لینک سازی خود را به طور واضح برای شما شرح دهند. در این صورت شما متوجه می شوید که استراتژی لینک سازی آن ها به شما ضرر می رساند یا خیر. اگر بیشتر لینک هایی که وب سایت شما داده شده اند، بد و نا مناسب باشند، در این صورت احتمال مشاهده سئو منفی در وب سایت به شدت افزایش پیدا می کند. در بین این لینک هایی که به وب سایت شما داده می شوند، آن لینک هایی که سبب افت رتبه کلی وب سایت شما می شوند، جزو سئوی منفی به شمار خواهند رفت. دقت داشته باشید که سئوی منفی همیشه نتیجه فعالیت های رقبای شما نیست که در برای افت رنک شما انجام می شود؛ این تصوری است که بیشتر افراد دارند. یک قانون Disallow در یکی از بخش های این فایل کافیست تا دیگر ربات های گوگل از خیر سایت تان بگذرند و آن را نخزند.