بروزرسانی: 19 آذر 1404
سئو منفی: تعریف، تشخیص و نحوه مقابله با Negative SEO googlefirebase
سئو منفی: تعریف، تشخیص و نحوه مقابله با Negative SEO googlefirebase
با بررسی منظم ایندکس لینک های سایت، کاربر نه تنها می تواند الگوهای رشد ایندکس سایت را ببیند، بلکه لینک هایی را نیز بدست آورده است. به این ترتیب، وقتی آن پروفایل ناگهان غرق می شود، کاربران می توانند بفهمند کدام لینک ها قبل از وقوع آن به دست آمده اند. در مواردی از این قبیل، اولین قدم برای کاربران ایجاد لیستی از تمام لینک های بد احتمالی و مرور هرکدام به صورت یک به یک است.
- این لایه، سطحی ترین لایه محسوب می شود و جالب است که متداول ترین شیوه ای که اکثر سایت ها از طریق آن موجب حمله هکرها قرار می گیرند، رمز عبور ضعیف و قابل پیشبینی است.
- تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس محتوای خود را وارد کنید تا از موارد تکراری آن به صورت آنلاین مطلع شوید.
- برای حذف لینک های اسپم، می توانید به Google Webmaster Tools متصل شوید که قدم به قدم شما را راهنمایی می کند.
- پیاده سازی تکنیک های سئو منفی معمولا کاری دشوار است و انجام آن هزینه زیادی را برای فرد متخاصم به همراه خواهد داشت.
- البته ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که گاهی در بررسی سایت رقیبا آنها را دست کم میگیریم یا تعداد محدودی از فاکتورها را لحاظ میکنیم که موجب میشود نتیجه گیری ما از جایگاه واقعی آن سایت درست نباشد.
- یک مثال از مزرعه پیوند PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) است – سایتهایی که به طور خاص برای ایجاد لینک ایجاد شده اند.
در واقع امنیت کاربران برای گوگل آنقدر مهم شده که سایت شما رو نشون نمیده تا موقعی که امنیت شما به حالت عادی برگرده. در خصوص تکینک ها یکی از تکنیک های کلاه سیاه برای خراب کردن نام یک برند و یک شرکت نوشتن مقاله در سایت های رایگانی مثل ویرگوله. برای مثال من یک مقاله با عنوان بهترین شرکت سئو ایران می نویسم و تمام شرکت های رقیب خودم را می کوبم. یا یک مقاله با عنوان بهترین شرکت … می نویسم و خودم را بهترین شرکت معرفی می کنم. چون کاربران ناوارد و ناآشنا با حوزه فکر می کنند این محتوا توسط یک کاربر عادی نوشته شده و بهش اعتماد کنند.
۴- ایجاد کامنت های مخرب
به همین دلیل حفظ آگاهی از هر پرونده ای که یک وب سایت استفاده می کند بسیار مهم است. اگر کاربری تغییری در پرونده robots.txt مشاهده کند، ممکن است مقدمه ای برای حمله یا نشانه ای از انجام آن باشد. هنگامی که کاربر کلاه سیاه به سایت حمله می کند، می تواند محتوای صفحه را تغییر داده، مجدداً برنامه robots.txt را برنامه ریزی کرده، تغییر مسیرهای آن را دستکاری کرده و حتی سایت را از فهرست بندی خارج کند. اجرای حملات روی صفحه دشوارتر است اما می تواند برای سایتی ویرانگر باشد.
خرید دامنه منقضی شده
البته هوش مصنوعی گوگل برخی از این اقدامات سئو منفی را تشخیص می دهد. یکی دیگر از روش های سئو منفی استفاده از ربات های برنامه ریزی شده است. این ربات ها وارد صفحات مهم و پربازدید سایت شده و بلافاصله از این صفحات خارج می شوند.
کاربران اینترنتی عادت کرده اند که قبل از انتخاب یک شرکت یا محصول در مورد آن تحقیق کنند و زمانی که با جستجوی نام شما صفحات زیادی از تجربه منفی مشتریان پیشین یا نظرات انتقادی مشاهده کنند در تصمیم گیری دچار تردید خواهند شد. جامعه وب مسترها و بازاریابان دیجیتال از اعتراف گوگل در سال ۲۰۱۲ به وجود سئو منفی شوکه شدند. از آن زمان مدیران گوگل همواره سعی کرده اند این رقابت ناپاک را با توسعه الگوریتم های خود کم رنگ تر کنند. شما باید امیدوار باشید که گوگل به قدر کافی باهوش باشد تا منبع اصلی محتوا که سایت شما است را شناسایی کند؛ در غیر این صورت مطلب شما به عنوان یک محتوای تکراری شناسایی خواهد شد و این باعث کاهش رنک سایت شما می شود. ریسک پنالتی در برنامه SEO SpyGlass، به لینک ها امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ را می دهد و به شما کمک می کند کیفیت لینک های دریافتی روی سایت خود را بسنجید.