بروزرسانی: 19 آذر 1404
سئوی محلی Local SEO چیست؟ گروه گیلار googlefirebase
سئوی محلی Local SEO چیست؟ گروه گیلار googlefirebase
در این مقاله، ما یک راهنمای جامع ایجاد کرده ایم که نکات و ابزارهای سئو محلی را پوشش می دهد. پس اگر به دنبال این هستید که کسب وکار خود را برای سئو محلی نیز بهینه کنید، این مقاله آمانج را از دست ندهید. اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل مپس (Google Maps) ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی، همین نظرات کاربران در صفحه گوگل مپ شرکت شما است. مثلاً تمام رستورآن ها، آموزشگاه ها و سالن های آرایشی نزدیک منزل شما، در این مجله به همراه اطلاعات تماس معرفی می شد.
- این موضوع باعث می شود که فهرست های گوگل تا حد امکان به روز بمانند و وب سایت های جدید به سرعت پیدا شوند.
- بهینه سازی فهرست GMB و محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط و ارائه اطلاعات تجاری دقیق، ارتباط شما را با جستجوهای مخاطبان هدفتان بهبود می بخشد.
- بدون آن، وب سایت شما ممکن است در اقیانوس وسیع محتوای آنلاین گم شود که توسط افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، دیده نمی شود.
- به عنوان مثال می توانید از “نقاشی ساختمان تهران” یا “نقاش منازل تهران” به عنوان کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
✔️ بازاریابی سئوی محلی فرآیند متقاعد کردن موتورهای جستجو است که کسب و کار شما در نتایج جستجوهای مبتنی بر مکان ظاهر شود. برای شروع می توانید خود دست به حدس و گمان زده یا از مشتریان و اطرافیان خود بخواهید که از چه کلمات کلیدی برای یافتن کسب و کار شما استفاده می کنند. این کلمات را لیست کرده و وارد Google’s Keyword Planner کنید تا ایده های جدیدی نیز به دست بیاورید. اما تجربه نشان داده که کلماتی که در حیطه تبلیغات گوگل دارای رقابت سنگینی هستند، سئو نیز در آنها دشوار است. دنبال کلمات کلیدی بگردید که صدها یا هزاران بار در گوگل به صورت ماهانه جستجو می شود، اما میزان رقابت در آنها کمتر است.
راهنمای ۲۰۲۴ Helpful Content گوگل
گوگل مپ یک پلتفرم نقشه برداری و ناوبری آنلاین است که توسط گوگل توسعه یافته است. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد تا مکان های مختلف را جستجو کنند، مسیریابی کنند و اطلاعات مربوط به آنها را پیدا کنند. بنابراین واضح است که جستجوهای محلی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل می دهند.
دسته بندی مطالب
در مسیر موفقیت سئوی محلی، داشتن یک فهرست بهینه سازی شده در (GMB) امری ضروری است. مطمئن شوید که تمام اطلاعات شامل نام کسب وکار، آدرس، شماره تلفن، و ساعات کاری به دقت و به طور کامل وارد شده اند. استفاده از تصاویر باکیفیت بالا برای معرفی کسب وکارتان و انتشار منظم پست های جذاب برای تعامل با مخاطبان از دیگر اقدامات مؤثر است.
افزایش فروش به کمک سئو محلی
دلیلی وجود ندارد که یک رستوران در مشهد بخواهد در نتایج جستجوی محلی اصفهان رتبه بالایی کسب کند. بنابراین اگر می خواهید ترافیک محلی ارگانیک خود را افزایش دهید، بهبود سئوی محلی ضروری است. به یاد داشته باشید که سئوی محلی به معنای ظاهرشدن سایتتان در جایی است که مخاطبان هدف شما جستجو می کنند؛ صرف نظر از اینکه در نقشه گوگل (Maps) یا نتایج جستجوی ارگانیک باشد. با بهینه سازی فهرست Google My Business و محتوای سایت خود، می توانید به طور قابل توجهی دید خود را افزایش دهید و به مشتریان بالقوه بیشتری در بازار محلی خود دسترسی پیدا کنید. Local Seo همان مفهومی است که به شرط اجرای تکنیک های صحیح و استراتژی هایی سئو، با تمرکز بر کلمات کلیدی محلی، افزایش آگاهی از برند و در نهایت فروش بیشتر را در کسب و کارتان به ارمغان می آورد.