سئوی فنی چیست؟ چک لیستی برای رتبه های بالاتر وب برتر googlefirebase
انتشار: آذر 10، 1399
بروزرسانی: 19 آذر 1404

سئوی فنی چیست؟ چک لیستی برای رتبه های بالاتر وب برتر googlefirebase

سئوی فنی چیست؟ چک لیستی برای رتبه های بالاتر وب برتر googlefirebase

درست است که مخاطبین فقط ظاهر سایت را میبینند ولی داخل سایت (BACKEND) ازعواملی است که در تعیین رتبه سایت بسیار مهم است. این مورد شامل استفاده از HTTPS به جای HTTP، رمزنگاری ارتباطات، جلوگیری از نفوذ و حملات امنیتی، بروزرسانی سیستم مدیریت محتوا و پشتیبان گیری منظم از وب سایت می شود. گوگل در سال 2014 HTTPS را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی معرفی کرد و در حالی که تنها یک سیگنال سبک وزن است، تمرین خوبی برای ایمن سازی داده های کاربران است. بر اساس گزارش GlobalSign، 84 درصد از کاربران در صورت مشاهده ناامن بودن سایت، آن را رها می کنند. در سئوی تکنیکال شما برای پیداکردن نواقص فنی و بهبود آن ها، به یک جعبه ابزار هم نیاز دارید! این فایل مثل یک نقشهٔ راه برای ربات های گوگل است که به آن ها کمک می کند در تمام صفحات بچرخند و هیچ محتوای مهمی را از دست ندهند.

  • سئو تکنیکال یا فنی همان طور که از نام آن پیداست، تنظیمات فنی وب سایت را برای بهبود رتبه بندی آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام می دهد.
  • تهیه استراتژی SEO به ما کمک می کند تا بتوانیم مخاطبین و مشتریان وفادارتری داشته باشیم.
  • پس به یاد داشته باشید که اگر حجم فایل های شما در وب سایت بسیار بالا باشد، در این صورت زمان باز شدن صفحه وب سایت شما ممکن است طول بکشد.
  • نکته مهمی که در بخش محتوای کپی بایستی به یاد داشته باشید این است که گاهی اوقات دیگران از روی محتوای وب سایت شما کپی برداری می کنند که این موضوع به ضرر شما نخواهد بود.
  • آزمایش کننده robots.txt Google فهرستی از صفحاتی را که مجاز نیستند به شما ارائه می دهد و می توانید از ابزار بازرسی کنسول جستجوی Google برای تعیین علت صفحات مسدود شده استفاده کنید.

با تبدیل ممیزی فنی سئو به بخشی از روال خود، وب سایت خود را برای موفقیت بلندمدت و رشد پایدار در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار می دهید. ترکیب یک رویکرد سیستماتیک برای شناسایی و رفع مشکلات فنی سایت شما نه تنها رتبه بندی موتور جستجوی شما را افزایش می دهد، بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود می بخشد که منجر به افزایش تعامل و تبدیل می شود. همان طور که گفتیم، به طور معمول کاربران مدت زیادی برای بارگذاری یک صفحه صبر نمی کنند. داده ها نشان می دهد که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک تا پنج ثانیه، «نرخ پرش یا بانس ریت» (Bounce Rate) حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا می کند.

حفظ کاربران با تجربه کاربری عالی

این اهداف می توانند در رابطه با افزایش ترافیک، لیدها و درآمد سایت شما باشند. بدون یک استراتژی سئوی مشخص، تعیین اینکه از کدام تاکتیک ها استفاده کنید و چگونه عملکرد سایت خود را اندازه گیری کنید، می تواند دشوار باشد. یک استراتژی موثر سئو به شما کمک می کند تا روی مهم ترین جنبه های سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، بهینه سازی داخلی صفحات، ساخت لینک و نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد خود تمرکز کنید. سئو تکنیکال یا سئو فنی به عناصر پشت صحنه ای مرتبط می شود که در افزایش بازدید وب سایت ها نقش دارند.

مرحله ششم: بهینه سازی برای هدف جستجو

موتورهای جستجو از ربات ها برای خزش و دریافت اطلاعات وب سایت ها استفاده می کنند. برای مثال می توانید خزش یک محتوای خاص را محدود کنید یا کاری کنید که صفحه های کراول شده در صفحات نتیجه جستجو نمایش داده نشوند یا لینک های صفحه را فالو نکنند. همچنین می توانید با استفاده از لینک های داخلی، به ربات ها در درک بهتر محتوای صفحه ها کمک کنید. «سئو داخلی یا سئو آن پیج» (On-page SEO) به محتوای صفحه های وب مرتبط است.

همچنین لازم است بتوانید محتوایی تولید کنید که باکیفیت باشد و بتواند نیازها و سوالات کاربران را به طور کامل و جامع تر از محتوای رقیب پاسخ دهد. استراتژی سئو با تولید و انتشار محتوا تمام نمی شود و لازم است با استراتژی های سئو خارجی و فنی عملکرد خوب محتوا را تکمیل کنیم. اگر تازه در شروع مسیر سئو هستید، می توانید رتبه بندی را به صورت دستی بررسی و کنترل کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید جستجوی کلمه کلیدی اصلی در گوگل و بررسی نتایج است تا وب سایت و محتوای خودتان را پیدا کنید. استفاده از ابزار رایگان سرچ کنسول گوگل برای دیدن رتبه بندی در این مرحله دید دقیق تر و داده های بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.